donderdag 27 mei 2010, 17.04 uur – paulus
Categorie: op pad, verkeer

Hoge Nood

Morgen maak ik per stoptrein een Hoog Nood toer door de Randstad. Lees hier waarom. We reizen alleen met stoptreinen zonder toilet, onderbroken door lokale intermezzo’s bij SP-afdelingen langs de route die de reizigers informeren over het standpunt van Eurlings. Vertrek om 9:05 vanaf Utrecht Centraal, daarna doen we Woerden (A 9:18), Gouda (A 10:09) , Nieuwerkerk (A 10:48), Rotterdam CS (A 11:32), Schiedam (A 12:03), Schiphol (14:40), Zaandam (15:34), Hoorn (16:32) en Enkhuizen aan.

Voor het vertrek besteedt RTV Utrecht aandacht aan de actie. Ook vertegenwoordigers van de CG-Raad en de Stomavereniging zullen aanwezig zijn: juist mensen met een blaas- of darmprobleem zijn extra afhankelijk van fatsoenlijke sanitaire voorzieningen in het openbaar vervoer.

1. Mensen met een chronische darmziekte hebben veel, heel veel last van diarree. Zij zijn daardoor altijd opzoek naar toiletten. Omdat in de nieuwe treinen geen toiletten meer worden geplaatst zijn mensen met crohn en colitis genoodzaakt om niet meer met het openbaar vervoer te reizen, maar te zoeken naar andere oplossingen. Het beperkt in hun bewegingen, en heeft een negatieve invloed op hun kwaliteit van leven.
    Op het station in Woerden zal aan de heer Paulus Jansen een onderzoek overhandigen, waaruit blijkt hoe slecht het is gesteld met toiletten in Nederland en in de NS. Tevens zullen wij flyers uitdelen.

Reactie door Tineke Markus — mei 28, 2010 @ 7:47 am

2. Schandalig, schandalig,
    bezuinigingen op de verkeerde faciliteiten, net als dat je in stoptreinen geen lekker bakkie koffie meer kunt krijgen, alleen op het station en dan moet je met je bakkie pesen om in de trein te komen en dan morsen met die hete koffie oid.Ik stel voor: en in stoptreinen en op het station koffie oid.
    Ja, neem de trein, ik zou haast een schijtauto aanschaffen.

Waar blijft jullie verstand, NS?

Prijzen wel omhoog, maar service?

En al die loketten weg, waarom werkgelenheid opheffen en robotica laten prevaleren….

We blijven en zijn mensen,GEEN robots.

Reactie door Jesus — mei 31, 2010 @ 12:45 am

3. Bel net de NS, inlichtingen, en die zegt dat alle stoptreinen toiletten (nog)hebben, waarom dan die commotie door PJ cs.Die vrouw zei, dat de NS niet van plan is om dit af te schaffen.
    Kan je me effe duiden pj…

Reactie door Jesus — mei 31, 2010 @ 9:31 pm