vrijdag 23 april 2010, 14.21 uur – paulus
Categorie: in de media

We kunnen best zonder waterschap

‘We kunnen niet zonder waterschap’, beweert CDA-lid en waterschapsbestuurder Lida Schelwald-Van der Kley in de Volkskrant van 21 april. Nee Lida: we kunnen niet zonder dijken, maar we kunnen best zonder waterschap.

Lida Schelwald, in het CDA-groen

Morgen ga ik tussen 13-14 uur met Lida Schelwald in discussie in het programma Spijkers met koppen.

Meer lezen? Zie dossier waterschappen

1. Maar zonder waterschap gaan juist de dijken eraan (op termijn). De Noordzee stroomde de afgelopen maanden nog Frankrijk en Engeland binnen. We hebben hier echt geen andere zee, maar wel een andere organisatie en financiering.

Reactie door Marco — april 23, 2010 @ 3:41 pm

2. @marco,
    De dijken in Nederland zijn pas redelijk voor elkaar sinds Rijkswaterstaat is opgericht, overigens een gevolg van de opbouw van de nationale staat na de bezetting door de Fransen onder Napoleon.
    De huidige doelfinanciering hoeft niet te verdwijnen, die kan gewoon worden overgenomen door de provincies of een regionaal nutsbedrijf. Maar je zal altijd een aanvulling uit andere middelen nodig hebben, anders zouden de Zeeuwen (weinig mensen, veel dijken) zich blauw betalen aan waterschapslasten.

Reactie door paulus — april 23, 2010 @ 3:48 pm

3. We betalen ons al blauw en kunnen weldegelijk zonder de kostbare fratsen van bestuurders en aanhang van de waterschappen;

Reactie door Marc — juli 18, 2010 @ 8:00 am

4. a…

Weblog Paulus Jansen » We kunnen best zonder waterschap…

Trackback door a — augustus 21, 2016 @ 5:53 am