maandag 5 april 2010, 9.53 uur – paulus
Categorie: Algemeen

Hoedt u voor namaak

Is het toeval dat de PvdA als laatste zijn programma publiceert? Tuurlijk niet. Onze sociaal-democratische spieken graag. Net als in 2006.

Job Cohen: “We moeten maar eens kijken hoe het allemaal gaat.” (NRC, 3 april 2010)

De overlap tussen PvdA en SP programma was toen historisch groot, al bleek het voor Wouter Bos schier onoverkomelijke problemen op te leveren om een kopje koffie te drinken met zijn linkse vrienden Marijnissen en Halsema. Na de verkiezingen was het vervolgens snel over met het lonken naar links. Hopelijk is Job Cohen uit ander hout gesneden.
De houdbaarheidsdatum van het PvdA-programma verloopt op de dag na de verkiezingen. Misschien is daarom toch verstandiger om voor écht te gaan. Hoedt u voor namaak.

1. Job Cohen is niet te vergelijken met Wouter Bos. Ik denk, dat Cohen het niet zal doen, zoals Bos het met GL en SP heeft gedaan. Dat was de beide partijen echt afschepen. Dat zullen ze de PVDA niet in dank hebben afgenomen. Maar nu met Cohen zal dat toch wel anders gaan.

Reactie door Maayke — april 7, 2010 @ 11:20 am