Paulus Jansen

Weblog
Paulus Jansen

Wethouder wonen, ruimtelijke ordening, sport, dierenwelzijn en vastgoed in de gemeente Utrecht

woensdag 13 mei 2009, 7.27 uur – paulus
Categorie: wonen

Hoedt u voor de Euribor hypotheek

zeepbelDe Volkskrant heeft vandaag een klagerig artikel over de banken die -met uitzondering van de ING- de lage rente niet zouden doorgeven aan de mensen die op zoek zijn naar lage hypotheeklasten. Edmund Hilhorst van vergelijkingssite Independer -waar leven die ook al weer van?- krijgt alle ruimte om een promotieverhaaltje voor overstappen af te draaien. Volkomen onverantwoord.

Voor minstens 80% van alle huizenbezitters geldt dat ze gebaat zijn bij stabiele hypotheeklasten. Als je geen vrij beschikbaar vermogen hebt is het lastig om grote schommelingen in je hypotheeklasten op te vangen, en dat is precies wat je voor je kiezen krijgt bij een hypotheek met variabele rente. De Euribor-hypotheek van ING is een chique naam voor een ordinaire variabele rente-hypotheek.

Die variabele rente hypotheek sluit je nu af tegen een historisch lage rente, dus op een moment dat je voor 100% zeker weet dat je binnen de kortste keren véél meer gaat betalen. Reken maar op twee tot drie keer zoveel binnen een paar jaar.
Er zullen maar weinig hard-werkende-Nederlanders zijn die dat kunnen trekken, maar de Euriborleningen worden voor een groot deel wel door huishoudens met inkomens tussen modaal en twee keer modaal afgesloten. Oliedom. Levensgevaarlijk. Je kan dus op je klompen aanvoelen dat voor deze categorie straks het aantal gedwongen verkopen zal oplopen. Maar daar zitten de banken niet mee: ze calculeren dat simpel weg in de prijs in via een hoger opslagpercentage.

Wat mij betreft is het de hoogste tijd dat de wettelijke eisen voor hypotheken verscherpt worden. De annuitaire lening met tien jaar vaste rente is in de meeste gevallen de beste hypotheekvorm voor huishoudens met een normaal inkomen. Waarom worden die nog maar zo weinig verkocht? Omdat de banken mensen méér hypotheken willen verkopen dan ze verteren kunnen. De Euriborhypotheek is een nieuw voorbeeld van deze perverse praktijk.

Het is droevig dat de Volkskrant op zijn consumentenpagina niet door deze nieuwe variant van de luchtbeleconomie heen prikt.

bron: “Lage rente doet niets voor hypotheek; huizenbezitters profiteren nauwelijks van lage rente”, Volkskrant 13 mei 2009.

35 reacties »

  1. Excusez le mot, maar wat een onzin!!! Over een lange periode gemeten, is een variabele rente-hypotheek de goedkoopste die je kunt hebben. Ik heb er nu zelf ook één. Vorig jaar was even pittig, met 6 procent, maar nu met rond de 2 spaar ik weer voor mindere tijden.

    Het verbieden van dergelijke producten, zoals u voorstelt, is een ernstige inperking van de keuzevrijheid. Voorlichten is het devies.

    M.vr.gr., Leon.

    Reactie door Leon — mei 19, 2009 @ 10:34 am

  2. Het is zo jammer!!

    Kijk eens op de grafiek euribor.
    En maak zelf de berekening wat de rente aan geeft over tien jaar.Want daar praten we over!!
    Geef iedergeval meer info dan een loze kreet.

    vriendelijke groet, M.Harms

    Reactie door harms — mei 19, 2009 @ 1:34 pm

  3. Wat een onzin !!

    De schrijver van deze rubriek is TOTAAL niet op de hoogte met de situatie !!!
    Laat hem eens proberen zo’n hypotheek af te sluiten, dat lukt hem beslist niet, tenzij hij aan voorwaarden voldoet, waar hij overigens wel (negatief) over schrijft !
    B.v. het hypotheekbedrag moet kleiner zijn dan 80% van de executiewaarde van de woning, het jaarinkomen mag niet kleiner zijn dan 40% van het hypotheekbedrag.
    Dus de bank (met name ING) laat geen enkele consument risico’s nemen. welke onverantwoord zijn.
    Ook zal ELKE financiele expert weten dat variabele rente over een lange tijdspanne ALTIJD goedkoper is dan langlopende vaste rente.

    Reactie door Audri — juli 12, 2009 @ 9:28 am

  4. Tja, ik begrijp dit verhaal hier ook niet helemaal!

    Ik had een vaste rente voor 10 jaar. Nu kreeg ik een brief dat mijn nieuwe rente, daar de tien jaar inmiddels verstreken zijn, naar 6,4% ging! Gelukkig was ik op tijd om daar een stokje voor te steken, en heb mijn huidige bank gemeld het eea om te zetten in een flexibele rente, daar ik dan geen boete rente hoef te betalen bij aflossen.

    En nu met rasse stappen naar de ING!

    Die bieden me 1,7% voor 1/3 van mijn hypotheek op basis van de Euribor. Dan mag die rente wel hele gekke dingen gaan doen wil ik daar slechter uit komen.

    Sowieso vind ik de toon die hier heerst weinig politiek correct. En dat gezegd te hebben, denk ik dat uw verhaal boekdelen spreekt over de gehele gang van zaken in politiek den haag.

    Als men nou eens echt beleid gaat maken en uitvoeren, komt er wellicht een dag dat ik geen 80% van mijn inkomen aan belasting hoef te betalen. Al dat wijzen naar een ander kennen we nu wel hoor.

    Kom eens met oplossingen, daar bent u voor gekozen!

    Moet je eens kijken wat ik dan kan overhouden om aan mijn reële financiële verplichtingen te voldoen!

    Bij de bank weet je tenminste wat je krijgt.

    Reactie door Leo — juli 24, 2009 @ 12:22 pm

  5. ach, het is niet zozeer dit euribor artikel wat de plank misslaat. Het is een stroming die we al jaren weer sterker zien worden en waar de huidige crisis ook weer voor wordt misbruikt. Noem het maar “het pamperisme”, het paternalistisch gedrag van de overheid om de i.hun o. verstandelijk gehandicapte bevolking te beschermen tegen de boze buitenwereld. En waar de deze opgehitste groep weer heerlijk misbruik van maakt om zo via een ‘class action suit’ proberen er een slaatje uit te slaan. Woekerpolis, effectencontracten, CHFnormen, waar houdt het op? Hoeveel geld zijn we nu kwijt aan al deze waakhonden, regelatoren en wat dies meer zij.Tuurlijk criminelen moeten aangepakt worden, maar dit is gewoon gekkenwerk.

    Het is echt leuk om de contracten tegenwoordig eens te vergelijken met die van 5 jaar geleden. Een rechter en fiscalist gaf laatst de brui eraan om nog een hypotheek af te sluiten, hij kon niet meer uit de brei van informatie komen, terwijl het contractrecht zijn dagelijks werk was. Waar zijn we mee bezig?

    Wat er veel meer speelt is het spelletje om de macht, wie trekt er aan de touwtjes, wie mag het archtype spelen Balkenende of Rijkman Groenink, en wie mag wat verdienen en vooral aan wie.

    Zodra het maaiveld de norm wordt is de kiem in de korrel gesmoord. We hebben het communisme zien falen, waarom toch weer deze overheidseconomie?

    Reactie door Rudolph — juli 26, 2009 @ 4:47 pm

  6. heren/dame,
    ongetwijfeld beschikken jullie over een dermate groot financieel inzicht dat jullie wél met dit financiele product uit de voeten kunnen. Hoop ik. De meeste mensen hebben dat inzicht niet en zij moeten zich niet door provisievissers laten verleiden om daar toch aan te beginnen.

    Reactie door paulus — juli 26, 2009 @ 10:23 pm

  7. Goede informatie over een hyphotheek is erg belangrijk, vergelijk dus alle opties.

    Reactie door hypotheek check — augustus 7, 2009 @ 3:55 am

  8. Het punt over Independer ben ik met u eens. Verder ben ik het in zoverre met uw punten eens dat het voor consumenten vaak erg ondoorzichtig is hoe de lasten van een hypotheek tot stand komen.

    Als dit voor consumenten eenvoudig verkrijgbare informatie is, zouden consumenten daarvoor moeten kunnen kiezen.

    Waarom de overheid niet eens een fatsoenlijke site opzet met tarieven en uitleg erop is mij overigens een raadsel.

    Reactie door Berekening Hypotheek — september 4, 2009 @ 9:59 pm

  9. Banken hanteren voor de controleren van de betaalbaarheid van een hypotheek een wettelijke veilige toetsrente (+/-5,35). Indien deze score negatief uitvalt is er nog een zg. explain mogelijkheid waaronder binnen bepaalde marges de hypotheek alsnog verstrekt kan worden.
    De hoofdregel is dus dat er een veilige rente wordt aangehouden bij de berekening van de mximale hoogte van de hypotheek.
    Het is dus onzinnig te veronderstellen dat mensen in betalingsproblemen zouden komen door ze te laten profiteren van een tijdelijk lage euribor.
    Voorbeeld: men berekent eerst dat de maandlasten maximaal € 1200,- mogen zijn, en men raad af om de maandlasten tijdelijk €200,- te laten zijn omdat die weleens zouden kunnen stijgen tot bijv. €1.000,-.
    Het is te hopen dat het AFM spoedig het Nederlandse Bankenkartel (ING ABN RABO BOS GROENINK) terecht wijst en dat men de gemaakte prijsafspraken omtrent variabele hypotheekrente verplicht los te laten.

    Reactie door Patrick — september 9, 2009 @ 10:24 am

  10. over de euribor, ik vind dat het nog wel meevalt de laatste tijd, ze kunnen niet echt anders.

    Reactie door Hypotheek — november 5, 2009 @ 2:54 pm

  11. Ik moet zeggen dat ik de reactie op het artikel erg overdreven vindt.

    Het gros van de nederlanders met een hypotheek heeft er echt geen verstand van. Verstandelijk gehandicapt op dat vlak zeker. Komt ook om dat mensen het niet interesseert. Reden is dat men een huis koopt of een verbouwing wil. Daar is men op gefocust en niet op hypotheek. Daar slaan bepaalde adviseurs een slaatje uit en dat is verwijtbaar. Geukkig is er strengere controle maar nog lang niet genoeg.

    Met de euribor hypotheek is niets mis als de klant de eventuele consequenties maar goed begrijpt en rentestijgingen kan opvangen. Bij die rentevorm moet je dus altijd kijken of men de 5 of 10 jaars tarieven kan betalen ( alle lasten meenemen) dan kan euribor verstrekt worden. Zo niet, dan is het de vraag of je het hypotheekbedrag uberhaupt moet verstrekken. Dan is de lening gewoonweg te hoog.
    Er is echter 1 grote maar. Als men hele lage maandlasten heeft dan geeft men het overgebleven geld gemakkelijker uit ( als men alles zou sparen heb je geen probleem). Men gaat er dus naar leven en dan een stap terug als de rente stijgt is voor de meeste personen erg moeilijk ( bepaalde vaste lasten bijgekomen). Door geen of minder rente risico te lopen bescherm je de mensen tegen zichzelf, het aard van het beestje. In dit geval de mens.

    Reactie door RJ — november 19, 2009 @ 10:33 am

  12. ik heb al 25 jaar zo’n hypotheek. op z’n hoogst betaalde ik 6% rente voor euribor. de rest vd tijd lag hij altijd onder de 5 en 10 jaars rente. inderdaad ik heb wel eerst gekeken of ik de 10 jaars rente max 8% kon betalen. uiteindelijk over zo’n lange termijn heb ik dus vrijwel altijd voordeel gehad tov 5 en 10 jaars rente. Ik betaal nu 1,3% euribor tarief en het verschil staat voor een groot deel op de spaarbank. ik vond het advies van mijn hypotheekadviseur zeer goed indertijd.

    Reactie door max — december 28, 2009 @ 10:28 am

  13. totaal onneens met deze stelling….
    heb een woonwoerderij van 900000 euro en had 400000 geleend bij bank of scotland tegen 5.5% maandlasten 1700 euro per maand sinds jan.2009 bij ING euribor + 1% is ongeveer 500 euro per maand al een jaar lang heb nu een kleine 15.000 euro minder uitgegeven en gespaard op een apparte rekening tegen 3%…….
    dit blijf ik doen met gezond verstand wetende dat er zeker geen abdrupte stijging zal komen…ook logisch want er is geen bank meer die deze vorm afsluit….
    en daarbij is een ieder verantwoordelijk voor zijn eigen financien…..

    Reactie door ron — december 29, 2009 @ 9:58 am

  14. Beste Ron (@13)

    Uiteraard mag je NU blij zijn en roepen “dit blijf ik doen met gezond verstand wetende dat er zeker geen abdrupte stijging zal komen…),
    maar realiseer je wel dat dit binnen 2-3 jaar totaal anders kan uitpakken,
    b.v. net als recent in 2008-2009, en dan “piep” je wel anders !

    Reactie door audri — januari 21, 2010 @ 6:55 pm

  15. In 91 bedroeg de rente 9.7% op mijn (annuiteiten) hypotheek. En ik weet dat de rente in het verleden nog hoger heeft gestaan. Na mijn scheiding bijna 10 jaar gehuurd en eind 2007 een woning gekocht. Toch weer een annuiteiten hypotheek genomen. Rente 5,1 over 10 jaar vast. En dankzij extra aflossingen (boetevrij) hoef ik me over de rentestand in 2017 geen zorgen te maken.

    Reactie door Marianne — januari 25, 2010 @ 11:33 am

  16. Beste Audri,

    Heb je zojuist gemist dat hij door de lage euribor rente 15.000,- heeft bespaart. Over 2-3 jaar heeft hij dus 45.000-60.000 bespaart. Ik vind het erg jammer dat ik geen euribor kan krijgen. Ik zou heel graag dit tarief willen met een netto inkomen van 4000,- en een hypo van nog geen 250.000,-. Alles wat ik bespaar kan ik aflossen of bewaren voor slechte tijden. Nu komt mijn netto maandbedrag op ruim 1000,- terwijl het de helft zou kunnen zijn. Zie hierboven een tussenwoning met kleine tuin van 250.000,- maandlast 1000,- of woonboerderij van 900.000 met maandlast van 500,-. Noem mij maar gekke henkie maar vooralsnog is tie veel goedkoper uit.

    Reactie door op zoek naar euribor — januari 26, 2010 @ 11:13 am

  17. Beste

    Paulus heeft gelijk dat je met een euribor hypotheek voldoende financiele buffer moet hebben. Je moet de pieken van de euribor rente kunnen opvangen en in slechte tijden de piekrente kunnen opvangen. In de afgelopen 10 jaar is gebleken dat je met dit soort hypotheek het goedkoopst af bent, maar dat is geen garantie voor de toekomst. In de jaren 80 steeg de rente naar meer dan 10%. Er zullen maar weinig mensen zijn die dit soort percentages een langere tijd kunnen volhouden.

    Reactie door Han uit Zeeland — februari 11, 2010 @ 9:58 pm

  18. Dat banken niet te vertrouwen zijn is wel duidelijk inmiddels. Alleen het gekke is -wat mij verbaast- is dat het banken zelfs niet eens meer boeit als ze grote groepen mensen pakken. Een individu is tot daar aan toe, maar ze zijn zo arrogant dat ze gewoon massaal mensen naaien!

    Reactie door Hypotheek spotter — maart 7, 2010 @ 9:51 pm

  19. Echte onzin!
    Ik ven zelf enkele maanden gelden overgestapt van Fortis variabel (meer dan 5% rente en per maand variabel) naar ING euribor, waar ik sindsdien 1.4 % rente per jaar (ook per maand variabel) betaal.
    Schandalig dat iemand zulke arikelen schrijft. Is dit nou echt ondeskundigheid of heeft meneer belangen in de hypotheek- en/of bankwereld? Ik heb ze in elk geval niet en zolang je je risico (ik heb 50% spaar- en 50% variabele euribor) goed in de gaten houdt, ben je een dief van je eigen portemonee als je je door dit soort verhaaltjes laat leiden.
    E. Edelman

    Reactie door Edel — juli 11, 2010 @ 3:08 pm

  20. @Edelman,
    Nee ik heb geen belangen in de hypotheek- of bankenwereld. Ik hoop van harte dat je een verstandige afweging gemaakt hebt, al is het maar omdat je op het moment dat je in de problemen komt ongetwijfeld wél van mening bent dat de Nederlandse Staat te hulp mag schieten. Maar als je zelf op de blaren wil zitten: respect!

    Reactie door Paulus — juli 11, 2010 @ 5:02 pm

  21. Paulus,
    Een ieder maakt natuurlijk zelf zijn afweging. Maar het is duidelijk dat jezelf weinig gevoel hebt voor economie.
    Over de laatje tientallen jaren is variabel nog steeds de beste rentevorm geweest. Natuurlijk moet je hiermee om kunnen gaan, er is sprake van onzekerheid. Je moet schommelingen op kunnen vangen.
    De meeste mensen betalen helaas graag (heel) veel geld voor zekerheid (kijk ook maar naar de verzekeringswereld) en dat wordt hen aangepraat door mensen zoals jij. Helaas!
    Want veel mensen hadden een groot deel van hun hypotheekschuld al kunnen af lossen als ze op een goede manier met een variabele rente waren omgegaan.

    Reactie door Reinder — augustus 3, 2010 @ 2:33 pm

  22. Paulus,
    De enige die beter worden van jou advies zijn “de banken”. Die lenen geld bij de centrale banken tegen euribor rente en verkopen dat aan consumenten tegen het veel te hoge rentevast tarrief. De banken lachen zich rot bij dit soort adviezen. Het moet je SP-hart pijn doen dat banken op deze manier geld verdienen aan hardwerkende partijgenoten van je (hoor ik overigens niet bij).
    Als je mensen wilt beschermen tegen zichzelf en bovendien de boze bankenwereld niet wilt spekken, moet je ze juist adviseren een euribor hypotheek te nemen.Ze moeten dan maandelijks het bedrag wat ze kwijt zouden zijn aan een rentevast hypotheek op een spaarrekening zetten en vanaf deze rekening de euribor hypotheek betalen. Je wordt na 10 jaar overstelp met bedankjes van mensen die zoveel geld gespaard hebben dat ze substantieel deel van hun hypotheek kunnen aflossen met hun spaargeld. De z.g. zekerheid die jij mensen adivseert is de zekerheid dat ze, ook over lange termijn, te veel betalen. Bij uw voorstel worden de banken rijker en jan modaal armer en dat is toch niet wat uw partij voorstaat volgens mij.

    Reactie door John Schouten — oktober 10, 2010 @ 7:17 am

  23. WAARSCHUWING !!
    Consumenten die in verhouding tot hun inkomen en vermogenspositie een hoge hypotheek hebben, kunnen beter GEEN variabele rente afsluiten, ondanks dat dit bij de start voordeliger is. Zij zijn financieel niet in staat om de risico’s van de renteschommelingen te dragen. En wie dat toch doet, neemt zelf het risico de billen ernstig te verbranden. Die blaren zijn meer dan pijnlijk !!!!

    Reactie door audri — oktober 30, 2010 @ 4:27 pm

  24. Fioricet c.o.d…..

    Fioricet. Fioricet message board. Fioricet plai pill. Cheapest fioricet. What is fioricet….

    Trackback door Fioricet. — december 27, 2010 @ 8:45 am

  25. Ik mis bij de voorstanders van variabele rente het besef dat niet iedereen de middelen heeft om renteschommelingen op te vangen.
    ik vraag me ook af hoe men vaststelt dat variabele rente gedurende een x aantal jaren zo voordelig is. welk percentages vergelijkt men?
    ook ik ben voorstander van variabele rente en ik durf die ‘gok’ (want dat blijft het!)ook best aan maar als de rente laag is en ik verwacht een stijging, kies ik toch voor een langere periode vast en wacht ik niet tot de banken met een rentestijging komen. daarom betaal ik nu al heel wat jaren een vaste lage rente! een beetje shoppen bij tussenpersonen (zeker niet bij banken) en vooral niet teveel verzekeringen afsluiten, levert trouwens ook aardig wat op!

    Reactie door Ardie — januari 24, 2011 @ 10:53 am

  26. Betreft eurobor, hoe staat het er mee, heb collega die 5 jaar eurobor heeft en veel voordeel. Het geld dat hij over heeft lost hij de hypotheek mee af. Nu 2,2 % banken hebben nu 5,9% lening. Verschil geef je aan de aflossing.
    Je mag altijd 10% per jaar boete vrij aflossen, altijd doen.

    Graag reactie en nieuwe feiten.

    Reactie door W.c. Van der velden — mei 16, 2012 @ 1:53 pm

  27. Wanneer erkent Jansen eindelijk eens dat hij fout adviseerde of blijft hij een geheugenloos politicus?

    Reactie door Jan Leune — juli 13, 2012 @ 4:50 pm

  28. Wat al eerder werd beschreven het tot stand komen van de hypotheek lasten is voor de gemiddelde burger heel lastig te ontcijferen. In ons geval weten we pas sinds een jaar of drie dat we een euribor hypotheek
    Omdat we steeds meer gingen betalen tegen de 6 procent en we de hypotheek om wilde laten zetten naar een vaste rente kwam er een adviseur langs.
    Omdat het voorgelegde voor ons gevoel niet oké leek hebben we ons er in verdiept en we kwamen tot de conclusie dat de euribor zou moeten gaan dalen en dat is ook gebeurt en hoe!!!!!!!!!!!!
    We profiteren nu van die voordelen met in ons achterhoofd dat hij ooit weer zal gaan stijgen maar voordat we weer op 6 procent zitten zullen er al weer heel wat jaartjes voorbij zijn.

    Reactie door Co — juli 25, 2012 @ 8:22 am

  29. Paulus, ga even terug naar je sprookjesbos!

    Je gaat veel te kort door de bocht. Hoe durf je te denken voor een groot deel van de Nederlanders die wel degelijk weet hoe om te gaan met geld en met Euribor en variabele rente tarieven.

    Daarbij is niet iedere financieel adviseur een gladjakker en provisiejager. Waarom moet je toch zo vreselijk negatief zijn. Alsof provisiejagen bij elke adviseur is waarom het draait.

    Als je gewoon even iets verder zou kijken dan je neus lang is, dan zou je doorhebben dat de annuiteitenhypotheek naast jouw beschreven voordeel ook nog eens de duurste hypotheekvorm is die er bestaat. Lekker hoor, je eigen achterban op kosten jagen. De mensen die het geld het hardste nodig hebben.

    Als je nu zou zeggen dat een Euribor of variabele rente hypotheek uitsluitend in combinatie met een annuitair aflosschema mocht worden afgesloten ging ik volledig met je mee. Dan los je zsm je hypotheek af. Dan verlaag je maandelijks de lenen. Maar dat zeg je niet. je jaagt argeloze burgers op kosten. Dat doe je zonder dat je een vergunning hebt om hier überhaupt over te praten. Hiermee overtreedt je de WFT. Verschillende Nederlanders zijn hier door de AFM de laatste jaren door op de vingers getikt en jij doet maar. GA JE HEEL DIEP SCHAMEN.

    Eigenlijk kan ik ook niet van jullie verwachten. Jullie zijn toch die partij die de Nederlandse economie kapot gaat maken?!

    Reactie door Oplettende burger — september 2, 2012 @ 8:07 pm

  30. Bekijk deze website voor informatie over de Euriborhypotheek. Voordelen en nadelen beschreven door kenners.

    Reactie door Paulus de Boskabouter — september 2, 2012 @ 8:11 pm

  31. Als je renteschommelingen kunt opvangen is variabele rente over de gehele looptijd genomen altijd voordeliger, zekerheid kost geld namelijk.

    Ik zelf ben nog steeds heel blij dat ik destijds overgestapt ben naar Obvion Variabel (euribor + 0,65%), op de top voor de crisis betaalde ik 5,5% echter nu nog maar 0,7%.

    Reactie door Patrick de Boer — januari 4, 2013 @ 6:23 pm

  32. Bedankt voor de informatie. Het is me een stuk duidelijker.

    Reactie door sander — juli 23, 2014 @ 1:32 pm

  33. Gelukkig hebben wij wel een ING-Euriborhypotheek van voor 06-2009. Huidige rentestand: 0,0001%. :) Vaste opslag van 1%. Nog even en we krijgen geld terug van de hyptheeklening, haha.

    Reactie door Douwe E. — februari 19, 2015 @ 2:21 pm

  34. nu 6 jaar na dit Artikel….

    Hier ook een “oude” ING Euribor hypotheek.

    haha, euribor 1 mnd op dit moment -0.015
    inderdaad, negatief dus!

    Met een vaste(!) opslag van 0.9 zijn de lasten zelfs lager dan de energie lasten van onze woning.

    Reactie door Gerrit kW — april 1, 2015 @ 4:59 pm

  35. wij hebben al vanaf 2004 een euribor hypotheek van westland utrecht met 0.9% opslag. Nu ruim 10 jaar hebben we een gemiddelde van 1.8% rente betaald! Wat wij p/m betalen daar kun je nog geen hotelnacht van betalen! haha

    Reactie door martin — april 27, 2015 @ 10:19 am

RSS-feed voor reacties op dit bericht. TrackBack URI

Geef een reactie

www.sp.nl